Word onweerstaanbaar voor je klanten 

Nu je business model is ontwikkeld, ga je in het formaat voor bestaansrecht bepalen hoe je de markt opgaat met je bedrijf. Hoe je onweerstaanbaar wordt voor je klanten. En welke ambitie je hierbij hebt. Ook dit formaat beslaat uiteindelijk één A4. Je zult zien dat er bij het opstellen van dit formaat vragen aan je worden gesteld waar je het antwoord niet zonder meer op weet. Maar waar je je wel bij realiseert dat je het antwoord zou moeten weten. 

In je bestaansrecht scherp je zaken die je in het business model hebt ontwikkeld aan. Je gaat dan ook regelmatig terug naar het business model. Allemaal op basis van inzichten die je in je bestaansrecht hebt opgedaan.

Uiteindelijk ga je ook dieper in op de vraag wat jou als ondernemer nu zo goed maakt. En je gaat een torenhoge ambitie formuleren. Een ambitie die je over 10 jaar gerealiseerd wilt hebben. Zo ambitieus dat je je misschien afvraagt of deze ambitie wel reëel is. Als je jezelf die vraag stelt, dan heb je het juiste niveau van ambitie te pakken! In de derde stap gaan we de ambitie concreet en realiseerbaar maken.